Jakie działania marketingowe będą korzystne dla firmy?

Omawianie działań marketingowych

Ogólnie marketingiem można nazwać zbiór czynności, które prowadzą do wypromowania usług czy produktów firmy. W konsekwencji tych działań powinno się skłonić klienta do wykonania określonej akcji. Akcją tą może być np. pozyskanie adresu, telefonu czy dokonanie sprzedaży produktu lub usługi. Ten ostatni element jest najbardziej pożądany przez wszystkich handlowców.

Jak znaleźć swoich klientów? Jakie działania marketingowe obrać?

Pracując w marketingu powinno się zadać pytanie: kim jest mój klient? Udzielając odpowiedzi jesteśmy w stanie wybrać takie działania marketingowe, aby skłonić klientów do określonego działania. Proces odpowiedzi na to pytanie jest złożony i długotrwały. W praktyce przez cały czas powinno się nad nim pochylać, sprawdzać skuteczność swoich spostrzeżeń. Ciągle korygować swoje wybory.

W ten sposób dojdziemy do:

Obrazu idealnego klienta

Określając profil idealnego klienta znacznie bardziej zbliżymy się do konwersji, na której nam zależy i wybierzemy właściwe działania marketingowe. Będziemy w stanie wejść w przysłowiowe buty klientów. Dopasować pod nich nasz przekaz marketingowy. Tym samym będziemy mogli rozwiązać nurtujący problem klienta. Łatwiej przekonamy go do wykonania pożądanej akcji.

Tworząc tzw. awatar klienta powinniśmy odpowiedzieć na pytana:

  • kim jest klient: kobietą czy mężczyzną?
  • ile ma lat?
  • jakie ma wykształcenie?
  • jakie ma zainteresowania?
  • o czym może najczęściej myśleć?
  • jakie są jego największe problemy?
  • czym się interesuje?
  • co lubi robić w wolnym czasie?
  • jak dużo zarabia?
  • w jakich warunkach mieszka?
  • czy i co lubi kupować?

Na wszystkie pytania może nie być odpowiedzi. Na te, na które znajdziemy odpowiedź, otrzymamy obraz naszego klienta. Dopiero z tą wiedzą możemy bardziej dopasować się z ofertą i reklamą.

Plan ważnym elementem działania marketingu

Stworzenie planu działania jest kluczowe. Pozwoli na realizację działań marketingowych w sposób usystematyzowany. Da możliwość ich analizy i na bieżąco wprowadzania korekt. 

Najważniejsze, aby wyznaczyć sobie cel. Nie musi on być na początku wyolbrzymiony, gdyż może zniechęcać. Może to być np. zwiększenie zysku. Poprawienie widoczności swojej strony. Zmniejszenie podrzuceń strony odwiedzających nas klientów. Poprzez kolejne działania marketingowe możemy poprawić te wskaźniki npo. o 5-10%. To będzie już dobra baza wyjściowa do wyznaczenia sobie kolejnych większych celów.

Na tle naszych celów warto sprawdzić również jak prezentuje się oferta konkurencji. W jakich obszarach prowadzi ona swoje działania marketingowe. Wybrać platformy , na których będzie się pojawiać  nasza oferta. Wiedza ta, da możliwość dostosowania swojej strategii działania. Można wybrać najlepsze kanały dystrybucji naszych treści. Pozwoli określić z jakich narzędzi powinniśmy korzystać, aby móc skutecznie analizować dane zachowanie klientów.

Te wstępne działania pozwolą na zaoszczędzenie czasu i przepalania budżetu firmy.

Jakie prowadzić działania marketingowe?

Znając obraz swojego klienta i wiedząc, jaki mamy cel do osiągnięcia, możemy przejść do konkretnych działań marketingowych. Można je stosować samodzielnie i łączyć ze sobą.

Działania marketingowe

Prezentacja działań marketingowych
Źródło: Pexels.com
  1. Warto zainstalować na swojej stronie google analitics oraz pixel facebooka. Dadzą one wgląd w informacje ile osób odwiedza naszą stronę. Jak się na niej zachowują. Jak duży mamy współczynnik odrzuceń, czyli ile osób odwiedza tylko jedną stronę i z niej wychodzi.
  2. Wiedza z tych aplikacji pozwoli budować skuteczniejszy content marketing. Według analizowanego zachowania możemy tak zmieniać treść strony, aby była chętniej czytana przez użytkownika. To da szansę na przejście na inne strony serwisu. Spowoduje to obniżenie współczynnika odrzuceń a ta wartość podniesie ranking naszej strony w google.
  3. Przy opisach produktów i usług należy analizować treści również pod kątem SEO. Trzeba wgryźć się w tajniki używania słów kluczowych, stosowania odpowiednich nagłówków i pisania pod użytkownika. Takie działania podniosą pozycję strony internetowej w przeglądarce.
  4. Warto wykorzystać szeroko rozumiane social media do przybliżenia firmy i jej oferty. Należy pisać treści poradnikowe oraz prezentujące produkty. Zachęcić do odwiedzenia strony www i skorzystania z oferty.
  5. Trzeba próbować tworzyć treści wiralowe, aby same niosły się w mediach.
  6. Strona internetowa powinna mieć możliwość zbierania maili osób zainteresowanych. Korzystając z nich powinniśmy prowadzić aktywne kampanie mailowe.
  7. Z klientami trzeba się kontaktować. Warto skorzystać z zebranej bazy telefonicznej. Raz na ustalony czas dzwonić i wysłać SMS klientowi.
  8. Czasami trzeba organizować live na żywo. Buduje i wzmacnia to gromadzącą się wokół firmy społeczność.

Wyżej wymienione zadania możemy wykonać poświęcając wyłącznie swój czas. Budujemy relację z klientem, tworzymy treści wideo lub teksty. Ten model sprawdza się nie tylko w mniejszych firmach.

Nie ograniczaj swoich działań marketingowych

Chcąc wyjść szerzej należy zastanowić się nad płatnymi formami działań marketingowych.

Dobrym rozwiązaniem jest reklama w mediach społecznościowych, jak Facebook czy Instagram. Doskonale wykorzystamy tu awatar klienta do dotarcia do grupy zainteresowanych osób. Reklama w Google ADS sprawdzi się przy sprzedaży produktów w sklepach internetowych.

Dołączając działania w zakresie kampanii remarketingowej oszczędzimy czas i budżet reklamowy. Taka strategia pozwoli na dotarcie i przypomnienie się klientowi, który odwiedził naszą stronę.  Utrwali to relację z klientem. Pojawia się szansa, że nas zapamięta, zaufa nam i nawiąże z nami relację biznesową. Oto nam przecież chodzi w marketingu!

One thought on “Jakie działania marketingowe będą korzystne dla firmy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close