Kim jest influencer i na czym polega jego praca?

Influencer

Z języka angielskiego influence oznacza wpływ, wpływać. Zatem influencer to osoba, która może oddziaływać na otoczenie. Wpływa na zachowanie ludzi. Kształtuje ich opinie i nawiązuje bliskie relacje ze swoją społecznością. Im relację są ściślejsze, tym wpływ jaki influencer wywiera jest większy. Dlatego też influencerzy chętnie angażują się w różne kampanie reklamowe licznych marek. Im wyższe zasięgi, tym większe marki interesują się kanałem influencera.

Kim jest influencer?

To osoba, która sprosta stawianym wyzwaniom. Trzeba pamiętać, aby mieć dużo samodyscypliny, wykazać się wytrwałością. W końcu prawie codziennie trzeba będzie się udzielać na swoim medium. Im częstszy kontakt ze społecznością, tym większy wywierany wpływ. Mając predyspozycje do skutecznego wpływania na widza, bardzo szybko zwiększymy swoją grupę fanów.

Kto jest influencerem?

Influencer to np.:

  • polityk,
  • sportowiec,
  • dziennikarz,
  • celebryta,
  • osoba znana z prowadzonego przez siebie medium.

Influencing, jak każdy biznes, aby odnieść sukces należy być ekspertem w swojej dziedzinie. Może to być moda, sport, dieta, fotografia. Wystarczy na wybranym medium dzielić się swoją wiedzą. Opowiedzieć swoją historię. Rozwiązać problem swoich odbiorców. Dla fanów żądnych wiedzy, dać im rzeczowe informacje. Innym pokazać zdjęcia, podzielić się relacją z podróży. Dla każdego znajdzie się temat, którym można się dzielić ze społecznością. Pamiętać trzeba tylko o tym, aby pisać, nagrywać i nie zniechęcać się.

Motto influencera może brzmieć: „Nagrywaj, nagrywaj i jeszcze raz nagrywaj wartościowe treści”.

Media wykorzystywane przez influencerów

Znane osoby, jak np. celebryci korzystają z różnych mediów. Wyróżnia je to, że pojawiają się w programach telewizyjnych, gazetach. Robią sobie w ten sposób ogólnopolską reklamę. Docierają do publiczności, której nie pozyskali by w innych mediach. Mniej znani tak szerokiemu gronu osób wybierają następujące kanały:

  • youtube,
  • instagram,
  • facebook,
  • tiktok,
  • twitter,
  • snapchat,
  • własny blog.

Na każdym z tych portali osoby dzielą się różnymi informacjami ze swoją społecznością. Im więcej takich relacji pojawia się w internecie, tym do większej ilości fanów można dotrzeć. Trzeba być aktywnym. Podejmować się współpracy z innymi osobami, udzielać się na różnych kanałach. Także brać udział w konferencjach i dzielić się swoją wiedzą. Trzeba być wszędzie!

Więcej wpisów, więcej filmów, więcej mediów. To zapewni nam wyższe zasięgi.

Kto może zostać influencerem-celebrytą?

Influencerki
Źródło: Pexels.com

Odpowiedź jest jedna. Każdy. Nie ma właściwie progu wejścia w to zagadnienie. Wystarczy smartfon i można zaczynać. Od początkującego influencera do celebryty.

W rzeczywistości więcej jest młodych osób, które zajmują się tym tematem. Z badań wynika, że ponad 50% młodych ludzi chciałaby zostać influencerem. Pozostaje pytanie, czy znajdą oni dość dużo odbiorców swojego kanału na blogu czy w innych mediach. Sława kusi wielu. Nierzadko młodsze osoby tworzą gorszej jakości treści od starszych, doświadczonych już youtuberów. Wielu starszych prowadzi blogi osobiste oparte na zdobytym doświadczeniu. Dlatego ta treść może mieć inną jakość.

Z czasem się to zmienia. Każdy nabiera doświadczenia. Jego treści w artykule i filmy są coraz lepsze. Wystarczy wejść na jakikolwiek kanał i cofnąć się do początkowych materiałów.

Influencer marketing czy warto?

Budując większy kanał można zostać szybciej zauważonym. Marketing zawsze szuka influencerów. Kanały z zasięgami kilkuset tysięcznymi mogą już liczyć na propozycje współpracy różnych firm i marek. Przystając na współpracę z daną marką zostaje się przedstawicielem firmy, jej twarzą. Influencer kładzie na szalę zaufanie swojej społeczności. Zawsze lepiej współpracować z marką, w którą się wierzy. Trzeba mieć zaufanie do reklamowanego produktu. Nie można zawieść fanów, gdyż do stracenia jest wiele – wiarygodność wypracowana nierzadko latami. 

Korzyści ze współpracy z influencerami marketingu są dwustronne. Najlepiej doprowadzić do sytuacji win- win- win. Czyli wszyscy wychodzą jako zwycięzcy. Firma reklamująca produkt czy usługę, influencer oraz społeczność fanów, która zaufała opinii w internecie.

Korzyści finansowe

Korzystając z ofert współpracy firm można się przekonać, że warto reklamować produkty. Prawidłowość jest taka, że im kanał jest bardziej znany, to stawki za reklamowanie produktów są wyższe. Wynagrodzenie celebrytów może sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych za całe kampanie reklamowe. Za jeden post z relacją np. na instagramie można dostać nawet 50 tys. złotych. Są to wręcz niewyobrażalne zarobki dla pomniejszych influencerów.

Pociesza fakt, że nie tylko celebryci są doceniani przez marki. Mniej znani influencerzy, którzy prowadzą bloga też mogą liczyć na współpracę. Można pozyskać zlecenie na artykuły sponsorowane, których cena sięga kilkaset złotych, a na większych serwisach i kilka tysięcy. Osoby udzielające się w internecie mogą również podpisać kontrakt z marką odzieżową, branżą samochodową. Mogą reklamować odżywki dla sportowców, kluby sportowe, hotele, zdrową dietę itp.

Kwoty płacone za reklamę produktów nie są podawane do opinii publicznej. Fani nie wiedzą ile influencer zarabia na współpracy pisząc artykuł na bloga czy emitując film. Jeśli kwoty te sięgają kilkuset złotych miesięcznie, to jest to duża pomoc dla budżetu domowego. Przy kilku tysiącach można już myśleć o utrzymywaniu się ze swojego kanału medialnego.

Dlatego spróbować warto!

2 thoughts on “Kim jest influencer i na czym polega jego praca?

  1. Wiecie, że w niektórych krajach powstały już w szkołach klasy o profilu influencerskim. Chętnych do nich nie brakuje. Świadczy to o tym, że to niezwykle opłacalny i rozwojowy zawód.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close